วันอังคารที่ 9 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2553

จดหมายตอบกลับ จาก yahoo uk หลังจากผมต่อว่าเรื่อง POOR Quality Traffic

หลังจากสุดทนกับ ysm uk เรื่องการส่ง poor quality traffic มาจากเวป search pertner ของ ysm uk
ผมก็ได้ส่งจดหมายเชิงต่อว่าไปเล็กน้อย
ให้ทำการเปลี่ยนแปลง โดยเพิ่มระบบให้ผู้ใช้อย่า่งพวกเราได้เลือก traffic ได้ ว่าจะ
1.search ของ yahoo uk อย่างเดียว หรือ
2.partner site
3.ทั้งสองแหล่ง

โดยที่ทาง ysm usa ได้มีระบบนี้มาใช้แล้วเมื่อ Q1 ของปีนี้
อย่างไม่เต็มใจนัก เพราะโดยต่อว่าเรื่อง POOR QUALITY TRAFFIC ใน YSM Blog มากมายเหลือเกิน

แต่จดหมายตอบกลับก็เป็นเหมือนที่ผมคาดไว้ คือ
คำชี้แจงให้ทำเหมือน เมื่อตอนที่ ysm usa ยังไม่เปลี่ยนแปลงระบบ
โดยให้ทำการ block เวปด้วยตนเอง
นี้เป็นเนื้อหาจดหมายตอบกลับ

February 8th, 2010

Dear Mr. ....,

Thank you for contacting Yahoo! regarding your Search Marketing UK account .....

With reference to your e-mail, we would like to inform you that we do not have the option on Search Marketing to show your ads on www.yahoo.co.uk exclusively but you may consider the block domains option to prevent your ads from being shown on our partners' websites.

Please be advised that you have the option to block your ads from being displayed on selected partner sites. With the Domain Blocking feature, you are able to block up to 500 domains per account, including an entire domain (example.net), a sub-domain (subdomain.example.net), or a directory (one or two levels down) in a particular domain.
If you want to block some domains, please follow these steps:

1. Click the Administration tab.
2. In Account General Information, click 'Submit Domains'.
3. Enter domains or subsections of domains where you do not want your ads to appear.
4. Click Submit.

Furthermore, you may be interested to know that we have a dedicated team of Loss Prevention specialists and a Click Protection System that vigilantly monitor click activity. Comprised of very sophisticated click review software, the Click Protection System prevents unqualified clicks from being charged to our advertisers by using a variety of proprietary techniques to review clicks on a near real-time basis. You can have access to a report via your online account that shows you which clicks were not charged and what percentage it represents of the overall clicks. To view this report please follows the below steps:
- Click on “Reports” tab
- Click on “Click Filter”
- Select a date range
- On “Metric 1” select “Invalid click”#
- Update graph

Also, the 'Ad Delivery Report' on the 'Reports' tab of your online lists the domains from which your Ads have been receiving clicks.

We have also noted the areas which have caused dissatisfaction to you and have forwarded your suggestions to the relevant department. We appreciate your honest feedback and assure you that we will use it to identify ways in which we can improve our service in the future.

Please do not hesitate to contact us if we can be of any further assistance.

Thank you for choosing Search Marketing.

Yours sincerely,

.....
Customer Solutions
Yahoo! - Search Marketing Team
uk-clientservices-ysm@cc.yahoo-inc.com

Free phone from the UK: 0800 169 9740
International rate phone number from outside the UK: (+ 353) 1 866 3296
Lines open Monday to Friday 9am - 5.30pm GMT


จริงๆ มันไ่่ม่น่าจะยากเลย ถ้าจะเปลี่ยนแปลงเพื่อให้ผู้ใช้ได้ สะดวกขึ้น
แต่กลับไม่ทำให้ และส่วนที่บอกว่า ทาง ysm ได้มีการควบคุมคุณภาพนั้น
ผมคิดว่า ผมเลือกเองได้ ว่าแหล่งไหนมีคุณภาพ ถ้า ysm uk เปิดโอกาสให้เลือก

คงต้องรอต่อไป อีกสักพัก...

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น